De impact van verzuim

Als leidinggevende of ondernemer wil je niets liever dan dat medewerkers tevreden aan het werk zijn, verantwoordelijkheid nemen en productief zijn. Als het verzuim hoog is dan zorgt dit voor onrust en verlies van financiële draagkracht. Een ziekmelding heeft altijd impact. Diverse oorzaken kunnen hieraan ten grondslag liggen. Ongeval, ziekte, privésituaties, maar ook gedragspatronen en belemmerende overtuigingen kunnen tot ziekteverzuim leiden. Voor de medewerker is het vervelend genoeg om zich afwezig te melden, maar er verandert ook iets in de dynamiek binnen een team en/of op de werkvloer. Een zieke medewerker wordt altijd gemist en deze ‘missing link’ wordt ook gevoeld binnen een team.

De kracht van deze training zit in de openheid van het gesprek, aangevuld met praktijk/ ervaringsgerichte oefeningen en het aanreiken van gemakkelijk toe te passen tools. In elke workshop is tijd ingeruimd voor vraagstukken, casussen en praktijkvoorbeelden ingebracht door de deelnemers. Deze training is niet alleen bedoeld voor bedrijven die een hoog verzuim hebben, maar zeker ook voor bedrijven die grip willen blijven houden op het huidig verzuim. De training is praktisch van aard, interactief, direct toepasbaar en op maat gemaakt. We gaan veel oefenen in gedragsaspecten en vaardigheden om het inzicht te vergroten zodat leidinggevenden het verschil gaan zien, ervaren én voelen! Naast het aanreiken van communicatievaardigheden besteden we ook aandacht aan ‘ziekteverzuim’ vanuit een systemisch perspectief.

De trainers zijn mensen uit de praktijk die ruime ervaring hebben opgedaan in het begeleiden van leidinggevenden op gebied van verzuimpreventie (zie ‘meer over de trainers’). Aan de training nemen acht tot twaalf leidinggevenden deel. Naast open- inschrijving wordt deze ook in-company gegeven.

Workshop data

Training 1 : 8 en 22 september en 20 oktober terugkommoment 16 december.

Training 2 : 7 en 28 oktober en 18 november terugkommoment 13 januari 2026.

Kosten bedragen € 1390,- per deelnemer, exclusief btw.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Wilbert Rutten: w.rutten@rendiz.nl

Gé Faessen: g.faessen@rendiz.nl

Voor meer informatie: Lees meer file pdf icon

 

Aanmelden Training

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Ongeldige invoer

Waardevol werken

Denken in mogelijkheden en ruimte geven aan mensen, dat is wat we bij Rendiz doen. Ruimte
om te groeien en te bloeien, want iedereen is uniek en heeft een eigen verhaal.

Door ruimte te geven aan onze mensen en hun verhalen ontstaat iets bijzonders. Daardoor
gaan momenten, objecten en materialen leven. Onze mensen werken met plezier, passie en
respect voor elkaar. Dat voel en zie je terug. Een veilige, warme thuishaven waar we samen
mooie dingen beleven. Een plek waar ieder op zijn of haar manier zich kan ontwikkelen.
Kijkend naar jou als persoon, jouw werkgeluk, jouwpassie en ambitie. Daar is altijd ruimte
voor. Op die manier ontstaan de mooiste dingen.

Dat is voor ons waardevol werken.

 

Vacatures

Portret vrijstaand

DRUK WaardevolleVerhaal A4 2022 V4 1
 

Het waardevolle verhaal van Rendiz

In de loop der jaren is Rendiz gegroeid tot de organisatie die ze nu is. Voor het verlenen van zorg en ondersteuning is Rendiz niet alleen afhankelijk van zorgfinanciering door de overheid. Peter en Vivian geloven dat je impact kunt maken door te ondernemen! Resultaat wordt weer ingezet om nog meer mensen kansen te bieden. Met dit standpunt draagt Rendiz al meer dan 10 jaar bij aan de inclusieve samenleving. Daarom is het tijd om het "waardevolle verhaal van Rendiz" op te schrijven. Een verhaal gebaseerd op het waarmaken van dromen en waardevol geluk.

Download het waardevolle verhaal