Nieuws
Rendiz sluit zich aan bij Konnekt'os om inclusief ondernemen te bevorderen
Rendiz is partner geworden van het platform ‘Konnekt’os’. Het is een platform waar werkgevers elkaar kunnen ontmoeten tijdens evenementen en workshops, om elkaar te inspireren op het gebied van inclusief ondernemen. Bij Konnekt’os geloven ze dat sociaal en succesvol zakendoen hand in hand kunnen gaan.
Het doel van Konnekt’os is om werkgevers te laten zien hoe inclusief ondernemen kan bijdragen aan het succes van hun bedrijf. Door te netwerken en kennis te delen met andere werkgevers uit de regio, kunnen ze nieuwe ideeën opdoen en van elkaar leren.
Volgens Vivian Kersten, mede-oprichter Rendiz, is het belangrijk om te laten zien dat sociaal en succesvol zakendoen heel goed samen kunnen gaan. “Bij Rendiz vinden we het heel normaal om mensen die een inhaalslag op de arbeidsmarkt willen maken, een kans te geven. Toch is het niet voor iedere organisatie vanzelfsprekend. Door ons aan te sluiten bij Konnekt’os kunnen we de meerwaarde van sociaal ondernemen nóg beter benutten.”
Wil jij, met je organisatie, ook aan de slag met het bieden van kansen? Wij helpen je graag op weg en kunnen je ondersteunen. Neem daar voor contact op via 077 382 38 50 of info@rendiz.nl.
Rendiz verbetert dienstverlening dankzij deelnemerstevredenheidsonderzoek
Rendiz is verheugd te vermelden dat het deelnemerstevredenheidsonderzoek van 2022 een gemiddelde score van 8.6 heeft opgeleverd, wat een kleine groei is ten opzichte van het voorgaande jaar (8.5). Het onderzoek, dat door 54% van de 233 deelnemers werd ingevuld, laat zien dat Rendiz op de goede weg is met het verbeteren van zijn dienstverlening en het verhogen van de klanttevredenheid.
Bij Rendiz vinden we het belangrijk om te luisteren naar onze deelnemers en te zorgen dat we hun behoeften en wensen begrijpen. Dit is de reden waarom we elk jaar een deelnemerstevredenheidsonderzoek uitvoeren. Dit jaar hebben we ook besloten om een digitale versie van het onderzoek via telefoon/app aan te bieden om de deelname te verhogen en onze deelnemers nog meer te betrekken bij het verbeteren van onze dienstverlening.
In 2023 gaan we de resultaten per locatie en traject uitdiepen en terugkoppelen naar de collega's. Vervolgens wordt er samen met de deelnemers geëvalueerd.
We willen onze dank uitspreken aan alle deelnemers die de tijd hebben genomen om hun feedback te geven en bij te dragen aan de verbetering van onze dienstverlening. Rendiz blijft zich inzetten voor het bieden van hoogwaardige en gepersonaliseerde begeleiding aan al onze deelnemers en we zullen ons blijven richten op het verder verbeteren van onze dienstverlening op basis van de feedback die we ontvangen.
Gezocht Vrijwilligers Educatie Kinderboerderij Hagerhof
Kinderboerderij Hagerhof is een CNME-locatie: Centrum voor Natuur- en Milieueducatie regio Venlo. Jaarlijks worden er voor ruim 5000 schoolkinderen natuur- en milieueducatie lessen verzorgd. De kinderen leren door middel van een bezoekje aan de kinderboerderij op een speelse manier van alles over de natuur: door het gewoon te doen, te ervaren en te beleven. Zij komen op een laagdrempelige manier in aanraking met alle Nederlandse boomsoorten en Nederlandse landbouwhuisdieren, die uiteraard volop geaaid, geknuffeld en gevoerd mogen worden. Door actief bezig te zijn met de dieren en de natuur wordt de verwondering bij kinderen gestimuleerd.
We zijn op zoek naar vrijwilligers die:
- beschikbaar zijn op 1 of meerdere ochtenden in de week van 8.30-12.00 uur;
- lessen/trainingen willen geven over de boerderij, dieren en natuur aan basisschoolleerlingen (groep 1 t/m groep 8) uit de regio of die de basisschoolleerlingen willen begeleiden;
Terugblik op een feestelijke uitreiking van de Lodewijk van der Grinten Prijs
''We can come an end'' - Louis van Gaal, 2022
Net zoals deze legendarische uitspraak van Louis van Gaal dit WK, zijn ook wij ver gekomen bij de Lodewijk van der Grintenprijs, zelfs tot de finale. Met trots kijken we terug op deze waardevolle nominatie. Het was een mooi podium voor alle mensen van Rendiz, C3 Living, Peter Broekmans maar zeker ook Vivian Kersten. We gaan ook in 2023 weer vol energie aan de slag met waardevolle activiteiten.
Tijdens de feestelijke avond in de Maaspoort werd Erik Schnock (Healthcare Company) dinsdagavond uitgeroepen als winnaar van de Lodewijk van der Grinten Prijs 2022. Van harte gefeliciteerd Erik Schnock met deze waardevolle prijs!
Rendiz in de race voor titel Limburgers Ondernemer van het Jaar
Na de publieke stemronde zijn er in totaal 5 kandidaten uitgekozen waaronder Rendiz, waardoor we kans maken op de titel Limburgs Ondernemer van het Jaar. Vivian Kersten en Peter Broekmans staan met Rendiz voor waardevol geluk voor iedereen. Want er is niets mooiers dan iemand tot zijn recht te zien komen.
Lees hier het artikel over de ambities van Vivian Kersten en Peter Broekmans geschreven door De Limburger.
Nominatie Peter Broekmans voor de Lodewijk van der Grinten Prijs
Peter Broekmans is genomineerd voor de Lodewijk van der Grintenprijs. Deze ondernemersprijs stimuleert ondernemerschap in de gemeente Venlo. Het biedt een podium aan bijzondere, inspirerende ondernemers. Het thema dat dit jaar centraal staat is 'gezondheid'.
De link naar het thema ‘gezondheid’ bij Rendiz vertaald zich naar het leveren van, en bijdrage aan een inclusieve samenleving, door mensen te begeleiden in hun stappen naar een actievere participatie in de samenleving.
Samen met Jeroen Hutjens en Erik Schnock is Peter Broekmans genomineerd voor deze prijs die ook wel bekend staat als de Ondernemersprijs van Venlo. Peter is genomineerd vanwege z'n ondernemerschap binnen Rendiz, de Fabriek Maasbree, VVV-Venlo en diverse andere initiatieven.
Het jurybezoek heeft op vrijdag 21 oktober plaatsgevonden. De uitslag van de Lodewijk van der Grinten Prijs volgt in december.
Nominatie Limburgs Ondernemer van het Jaar
Met trots mogen wij vertellen dat we genomineerd zijn door Dagblad de Limburger voor de titel 'Limburgs Ondernemer van het Jaar'. In totaal zijn er tien bedrijven genomineerd voor deze titel.
Sinds 2009 draagt Rendiz bij aan de inclusieve samenleving. Oprichters Peter Broekmans en Vivian Kersten geloven in de impact die je kunt maken met sociaal ondernemerschap. Inmiddels hebben we 150 mensen in loondienst en bieden we 150 deelnemers dagbesteding en werk. Rendiz staat voor mensen, momenten en gebouwen tot bloei laten komen en winnen aan waarde. Dat is wat we doen met activiteiten op het gebied van zorg, dagbesteding, horeca, creatieve creaties en flexibele woonunits op vele plekken in Noord- en Midden Limburg. Een waardevolle waardering om genomineerd te zijn voor deze prijs!
Help jij Rendiz met je stem om in de finale te komen? Het is tot 31 oktober mogelijk om te stemmen via deze link: www.limburger.nl/cnt/dmf20221018_93423784
Per direct beschikbaar: 20 nieuwe modulaire woningen
Bent u op zeer korte termijn op zoek naar (tijdelijke) modulaire woningen? Dan hebben wij de oplossing! Wegens een forse project vertraging stelt een van onze opdrachtgevers de door hen bestelde woningen beschikbaar om elders woningen te kunnen realiseren.
De woningen zijn reeds in productie dus er kan op zeer korte termijn geleverd worden. Vanwege schaarste op de markt zijn er momenteel weinig woningen op voorraad dus dit is een waardevolle kans.
Het gaat om 20 C3Living Plus Woningen, deze zijn ook in kleinere aantallen over te nemen.
De woningen hebben een BVO van 35m2 en zijn voorzien van een woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer. De woningen zijn all-electric en eenvoudig te plaatsen op de gewenste locatie. Ideaal voor o.a. statushouders, studenten, spoedzoekers, pre-mantelzorg, vluchtelingen etc.
Indien gewenst zijn de woning tevens aan te passen naar de wensen en behoeften van de toekomstige bewoners.
Het betreft de C3 Living Plus woning, kijk op www.c3living.nl voor meer info https://lnkd.in/eiS5YNeK.
Nieuwe horecawebsite live
Yes, we zijn live!
Vanaf vandaag is onze nieuwe horecawebsite te bezoeken. Op deze website komen onder andere alle horecagelegenheden samen.
Benieuwd? Check www.waardevolgenieten.rendiz.nl
En de huidige horecawebsites dan? Je hebt nog een maand de tijd om hier afscheid van te nemen. Daarna gaan we écht over op de nieuwe website.
Vacature Projectleider C3 Living
(standplaats Panningen)
Weet jij ten alle tijden het overzicht te bewaren en zorg jij er voor dat alles op rolletjes loopt?
Dan is de rol van Projectleider binnen C3 Living echt iets voor jou. Lees snel de volledige vacature en neem contact met ons op!
Over C3 Living en Rendiz
Bij C3 Living realiseren we huisvesting met maatschappelijke impact en produceren we halffabricaten waaronder prefab badkamers.
C3 Living is opgericht in 2015 en onderdeel van Rendiz; organisatie met een sociaal hart. Doordat we werken met mensen die een inhaalslag maken op de arbeidsmarkt, zagen we hoeveel behoefte er was naar sociale huisvesting. Tevens zagen we een stijging in het aantal daklozen. Vanuit ons sociale hart, was dit aanleiding om C3 Living op te richten.
Waardevol huisvesten
Voor die mensen dáár bouwen we voor. Én daar bouwen we mee! Want bij C3 Living wordt gebouwd door vakmensen die samenwerken met mensen die een inhaalslag willen op de arbeidsmarkt. Vanuit een veilige omgeving bouwen zij aan een prettige omgeving. Voor zichzelf en voor een ander. Zo wint dus de mens, maatschappij en milieu aan waarde. We werken immers met duurzame materialen en met lokale leveranciers.
De vraag naar tijdelijke huisvesting is enorm. Het team van C3 Living bouwt op onze opleidings- en productielocaties in Panningen en Rotterdam. We hebben veel in eigen beheer: van sanitair tot elektro en van timmerwerkzaamheden tot het plaatsen van kozijnen. Het team van C3 Living bestaat uit vakmensen en mensen die een inhaalslag willen maken op de arbeidsmarkt.
Ben jij toe aan een waardevolle stap in je carrière?
In de rol van Projectleider binnen C3 Living ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de aan jou toegewezen projecten. Deze verantwoordelijkheid betreft alle aspecten van het bouwproject zoals budget (geld), organisatie, tijd, informatie en kwaliteit (GOTIK) van het project. Alsmede het dagelijks leidinggeven aan de medewerkers realisatie van het project.
Projecten binnen C3 Living starten voor de projectleider op het moment dat de vergunning definitief is en daadwerkelijk gestart kan worden met de voorbereidingen van het project.
Je realiseert samen met het projectteam de bouwprojecten vanaf de start tot met de onderhoudstermijn. Het projectteam bestaat uit projectleider, de uitvoerder en de werkvoorbereider. Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding, de voortgang, de kosten, de kwaliteit en de klanttevredenheid. Ook ben je samen met de uitvoerder verantwoordelijk voor de veiligheid op de werkplek, hou je toezicht op het VGM-beleid en corrigeert waar nodig. Als projectleider heb je de operationele leiding over het projectteam, geef je praktische en technische aansturing aan het team, coördineer je de inkoopprocessen, stuur je de onderaannemers, leveranciers en de adviseurs aan, handel je meer- en minderwerk af en onderhoud je de contacten met de opdrachtgevers en hun vertegenwoordigers.
Een aantal dagelijkse zaken op een rijtje, je…….
- Draagt zorg voor een juiste informatieoverdracht vanuit de planontwikkeling naar projectleiding.
- Stelt voor aanvang van een project de startmap samen. Hierin zit de aannemingsovereenkomst met (een opsomming van) de contractuele bijlagen, het algemeen tijdschema, de taakstellende werkbegroting, de termijnstaat en eventuele overige van belang zijnde documenten.
- Geeft in de uitvoeringsfases leiding aan het uitvoeringsteam, draagt daarbij zorg voor de optimale inbreng en de correcte functievervulling van alle teamleden en houdt toezicht op het volgen van de bedrijfsprocedures en werkafspraken en coacht de teamleden.
- Ondersteunt en motiveert de teamleden.
- Beoordeelt de projectplanningen en deelschema’s (o.a. inkoopplanning, tekeningbehoefte- en leveringsschema’s en zes-wekenschema’s), de voorstellen voor bouwplaats inrichtingen en materieelinzet en keurt deze goed.
- Verantwoordelijk voor de project RI&E en maakt de VGM-plannen uitvoeringsfase en bouwveiligheidsplannen.
- Draagt zorg voor de correcte uitvoering van de bouwprojecten binnen de daartoe gestelde voorwaarden met betrekking tot bouwtijd, kwaliteit van het werk, uitvoeringskosten, veiligheid en milieu en de klanttevredenheid.
- Regelt de tijdige (termijn)facturatie, controleert de inkoopfacturen op de juistheid van de vordering, bewaakt de correctheid van de administratieve acties en registraties binnen het projectteam.
- Vertegenwoordigt het bedrijf bij bouwvergaderingen, onderhoudt de contacten met de opdrachtgever, bouwdirectie en adviseurs, verricht de uitvoeringcoördinatie bij nevenaannemers, belegt en leidt het werk- en teamoverleg.
- Draagt zorg voor een correcte oplevering, de technische, financiële en administratieve afhandeling van de aannemingsovereenkomst en voor het verkrijgen van de tevredenheidsverklaring van de opdrachtgever.
Wat maakt jou de ideale kandidaat?
- Een afgeronde opleiding bouwkunde (HBO )
- Minimaal 2 jaar ervaring als projectleider binnen de bouwsector
- Basiskennis van methoden en technieken in de modulaire bouw.
- Kennis van projectadministraties.
- In staat tot situationeel leidinggeven.
Wat bieden wij?
- Werkgeluk door een uitdagende dynamische afwisselende baan met flexibele werktijden en de mogelijkheid om zelf je dag in te delen.
- Waardering voor wie je bent en wat je voor en bij C3 Living betekent.
- Ruimte voor initiatief en ontwikkeling van jezelf & de kans om samen met ons nieuwe ideeën te ontwikkelen.
- Een functie met veel verantwoordelijkheid bij een sociaal maatschappelijke organisatie.
- Bijdrage leveren aan het terugdringen van de woningnood
- Een goede, informele werksfeer op een unieke werkplek in Panningen met enthousiaste collega's om te leren kennen.
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Marktconform salaris op basis van kennis en ervaring
- Aanstelling met uitzicht op een vast contract
- Een contract van 32 - 40 uur per week
- Pensioenregeling
- Reiskostenvergoeding
- 8% vakantietoeslag en 25 vakantiedagen per jaar (naar rato)
- Een actieve personeelsvereniging
Heb je al zin om aan de slag te gaan?!
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Vivian Kersten, v.kersten@rendiz.nl.
Solliciteren kan tot 15 augustus a.s. door je motivatiebrief en cv op te sturen t.a.v. de afdeling HR naar personeelszaken@rendiz.nl. Alle reacties van vóór deze datum worden meteen in behandeling genomen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.