24 uur

Locatie: Bedrijfsrestaurant De Zorggroep en flexibel inzetbaar op de Rendiz horecalocaties.

Waardevol werken bij Rendiz

Niet in hokjes denken, maar juist daarbuiten. Dáár liggen kansen. Het maakt namelijk niet uit waar je vandaan komt of wat je achtergrond is. Rendiz biedt mogelijkheden voor iedereen met een horeca- en/ of zorghart die op onze catering- en horecalocaties aan de slag wil. Gewoon lekker bezig zijn, met respect voor elkaar. Maar nóg belangrijker; werken met boerenverstand. Op die manier draag je op jouw manier bij aan mensen die een inhaalslag op de arbeidsmarkt willen maken. Dát is waardevol genieten voor de één en waardevol geluk voor de ander.

Jouw waardevolle rol als kok

Je bent een echte teamplayer in de keuken en houdt van het bereiden van heerlijke gerechten. Je biedt mensen met een ondersteuningsvraag of achterstand tot de arbeidsmarkt de mogelijkheid om hun talenten te tonen en te ontwikkelen. Om zo een volwaardige bijdrage aan de maatschappij te leveren. Met altijd als uitgangspunt: wat kan iemand wel! Het betreft een functie voor 24 uur per week, verdeeld over 4 dagen.

  • Drie dagen per week op onze cateringlocatie het bedrijfsrestaurant op het hoofdkantoor van de zorggroep, te Blerick.
  • Eén weekenddag per week of twee weekenden per vier weken flexibel op één van Rendiz catering- of horecalocaties.

Als kok ben je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Uitvoering van mise en place;
  • Bereiding van gerechten;
  • Begeleiden, stimuleren en coachen van het keukenpersoneel / deelnemers;
  • Bevordering / verbetering van de gastbeleving;
  • Zorgdragen voor de netheid en kwaliteit van de locatie volgens de HACCP-normen;
  • Inkoop- en voorraadbeheer.
  • Diverse administratieve taken, zoals het up-to-date houden van de waste lijsten en kloppende HACCP lijsten en het controleren van pakbonnen

Dit maakt jou waardevol:

  • Jouw horeca ervaring en affiniteit met onze doelgroep;
  • Jouw vakspecifieke kennis en praktijkervaring;
  • Jouw verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandige werkhouding;
  • Jouw inlevingsvermogen en flexibele houding;
  • Jouw oplossingsgerichte en creatieve denkvermogen;
  • Jouw leergierige en representatieve instelling;
  • Jouw passie en drive om iets te willen bijdragen aan mensen met een uitdaging op de arbeidsmarkt.
  • In het bezit van een auto en rijbewijs B.

Onze waardering voor jou:

  • Prettige werktijden én werkomgeving waar we genieten van gezellige barbecues en andere interne evenementen samen met andere collega’s van Rendiz;
  • Salaris en overige arbeidsvoorwaarden conform cao Horeca;
  • Pensioenopbouw bij Horeca en reiskostenvergoeding;
  • 190 uur vakantieverlof bij een volledige werkweek van 38 uur;
  • Een uitdagende en variërende functie.

Iets voor jou?

Solliciteren kan door een motivatiebrief en cv te sturen naar Steffie Wismans, s.wismans@rendiz.nl. Voor meer informatie over deze functie kan er ook contact opgenomen worden met Steffie Wismans.

[32 uur]
[Panningen]
[€ 3500 - € 4000 bruto op basis van 38-uur per week]

Waardevol werken bij Rendiz

Niet in hokjes denken, maar juist daarbuiten. Dáár liggen kansen. Het maakt namelijk niet uit waar je vandaan komt of wat je achtergrond is. Een functietitel is namelijk maar een aanduiding voor een rol. Juist het zien van kwaliteiten en deze optimaal benutten, maakt dat iemand zich goed voelt en van waarde is. Voor zichzelf, de organisatie en onze deelnemers. We werken vanuit kennis en expertise, maar nog belangrijker; door te kijken en te luisteren. Gewoon lekker bezig zijn, met respect voor elkaar. Maar nóg belangrijker; werken met boerenverstand. Op die manier draag je op jouw manier bij aan mensen die een inhaalslag op de arbeidsmarkt willen maken. Dát is waardevol genieten voor de één en waardevol geluk voor de ander.

Jouw waardevolle rol als Facilitair Coördinator bij Rendiz

Jouw standplaats wordt SIF Panningen (Industrieterrein Panningen 4), het kantoor waar alle ondersteunende diensten van Rendiz samen komen. Naast deze kantoorwerkplek, zul je werkzaamheden uitvoeren voor alle locaties van Rendiz. Hiervoor ga je met regelmaat naar de locaties, soms voor overleg met collega’s of leveranciers, soms om acute problemen zelf(standig) op te lossen. Geen elke dag is dus hetzelfde…

Als Facilitair Coördinator ben je verantwoordelijk voor het ongestoord doorgaan van werkprocessen binnen de gehele organisatie. Voorbeelden van enkele waardevolle taken die je gaat vervullen:

  • Je zorgt voor alle energie contracten, afrekeningen en onderzoekt hierbij mogelijke besparingen;
  • Je houdt de bedrijfsnoodplannen op orde voor alle locaties en verzorgt ontruimingsoefeningen/trainingen;
  • Je bent verantwoordelijk voor een juiste uitvoering en opvolging van de RI&E van de locaties;
  • Je beheert het wagenpark;
  • Je zorgt voor alle huurcontracten, jaarlijkse afrekeningen en indexaties;
  • Je bent de contactpersoon voor toeleveranciers, onderzoeks- en keuringsinstanties;
  • Je zorgt ervoor dat er voor elke locatie een MJOP wordt uitgewerkt;
  • Je lost storingen m.b.t. ICT en telefonie op en zorgt voor alles hardware en software;
  • Je hebt alle verzekeringen in beeld en zorgt dat deze passend blijven voor de organisatie. 

We zoeken een facilitaire topper met affiniteit voor het gehele facilitaire werkgebied. Je bent flexibel, stressbestendig en vooral een leergierige aanpakker. We zijn op zoek naar een collega met de volgende eigenschappen:

  • Goed kunnen plannen en organiseren;
  • Nauwkeurig en secuur werken, zowel in de administratie als in communicatie;
  • Goed overweg kunnen met MS Office;
  • Goede kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Je leert door te doen en maakt af waar je aan begint;
  • Sterk in communicatie en teamwork;
  • Schakelen tussen verschillende mensen en hun achtergrond;

Dit maakt jou waardevol:

  • Je inlevingsvermogen en flexibele houding;
  • Je leergierige en representatieve instelling;
  • Uitdagingen om kunnen zetten naar kansen voor jezelf, de organisatie en onze eindgebruikers;
  • Persoonlijke kwaliteiten zoals: enthousiast, nieuwsgierig, praktisch, communicatief, accuraat en secuur;
  • Relevante opleiding op MBO+/HBO niveau en werkervaring

Onze waardering voor jou:

  • Prettige werktijden én werkomgeving waar we genieten van gezellige barbecues en andere interne evenementen samen met andere collega’s van Rendiz;
  • Salaris en overige arbeidsvoorwaarden conform cao Horeca;
  • Pensioenopbouw bij Horeca en reiskostenvergoeding;
  • 190 uur vakantieverlof bij een volledige werkweek van 38 uur;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar, met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij goed functioneren en ongewijzigde bedrijfsomstandigheden.
  • Ruimte om je functie op een eigen manier in te vullen, rekening houdend met een ideale werk-privé balans.

Afdeling facilitair is onderdeel van Rendiz
Denken in mogelijkheden en ruimte geven aan mensen, dat is wat we bij Rendiz doen. Ruimte om te groeien en te bloeien, want iedereen is uniek en heeft een eigen verhaal. Door ruimte te geven aan onze mensen en hun verhalen ontstaat iets bijzonders. Daardoor gaan momenten, objecten en materialen leven.

Onze mensen werken met plezier, passie en respect voor elkaar. Dat voel én zie je terug. Een veilige, warme thuishaven waar we samen mooie dingen beleven. Een plek waar ieder op zijn of haar manier zichzelf kan ontwikkelen. Kijkend naar jou als persoon, jouw werkgeluk, jouw passie en ambitie. Daar is altijd ruimte voor. Op die manier ontstaan de mooiste dingen. Dat is voor ons waardevol werken.

Iets voor jou?

Stuur je CV én motivatiebrief naar personeelszaken@rendiz.nl

 

Bij Rendiz hechten we veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling van onze deelnemers, klanten en collega’s. Naast het aanbieden van een passende werkplek of daginvulling zijn we ons ervan bewust dat het voor sommigen niet vanzelfsprekend is dat alles in het leven soepel verloopt. Soms zijn er zaken die ervoor zorgen dat het niet gaat zoals we graag zouden willen.

Het belang van onderzoek naar belemmeringen

Waarom het niet zo lekker loopt, is altijd het onderzoeken waard, en dat doen onze coaches dan ook. We komen er steeds meer achter dat bepaalde gedachten en belemmerende overtuigingen hun oorsprong vinden in het gezin van herkomst of door gebeurtenissen uit het verleden die impact hebben gehad en nu nog steeds voelbaar zijn. Zo heeft iedereen een verhaal, en dat verhaal mag gehoord en gezien worden!

Systemisch perspectief als hulpmiddel

Om datgene wat het leven soms verstoort boven water te krijgen, kunnen we een dergelijke hulpvraag benaderen vanuit een systemisch perspectief. Het inzicht dat wordt verkregen, kan helpend zijn in de verdere ondersteuning en begeleiding. Nog niet alle coaches en werkbegeleiders werken vanuit deze methodiek, en wij als Rendiz vinden het dan ook belangrijk om ons wat meer te verdiepen in deze krachtige benadering.

De 3-daagse training ‘Systemisch inzicht in de zorg’

Tijdens de 3-daagse training ‘Systemisch inzicht in de zorg’ hebben onze zorgcollega’s kennisgemaakt met de basisprincipes van systemisch werken en geleerd hoe je een hulpvraag systemisch kunt benaderen. Naast de basisprincipes van ‘systemisch coachen’ zijn er ook een aantal communicatievaardigheden vanuit de NLP aangereikt. Al met al drie inspirerende dagen vol inzichten en aha-momenten. Naast de theorie en praktijkgerichte oefeningen heeft het ons zorgteam versterkt en verrijkt met een andere manier van coachen.

Ervaringen van deelnemers

💬 "Een dikke 10! Fantastisch en toepasbaar voor iedereen."
💬 "Een verrijking."
💬 "In korte tijd veel input en waardevolle kennis opgedaan. Ook een mooie workshop om als team te doen."
💬 "Een waardevolle ervaring die niet alleen nieuwe inzichten heeft gegeven, maar ook bijdraagt aan de samenhorigheid binnen het team!"
💬 "Heel leerzaam, interessant en bruikbaar. Het voelt als kennismaken met nieuwe onderwerpen op een laagdrempelige en toepasbare manier."

Meer weten?

Ben jij nieuwsgierig naar deze 3-daagse training: ‘Systemisch inzicht in de zorg’?
Laat het ons weten, we vertellen je er graag meer over!

Wilbert Rutten – Trainer 3-daagse training ‘Systemisch inzicht in de zorg’

De training: 'systemisch inzicht in de zorg' werd gegeven door Wilbert Rutten.
Wilbert is werkzaam binnen Rendiz als re-integratiecoach, maar heeft daarnaast ook een eigen coachpraktijk. Wij als Rendiz hebben Wilbert gevraagd of hij deze training voor onze zorgcollega's wilde verzorgen.

Voor ons zorgteam was het een bijzonder waardevolle en praktijkgerichte training.
Mocht je interesse hebben, dan kun je contact opnemen met: 

Wilbert Rutten Systemisch coach
06-20098486
info@wilbertrutten.nl
www.wilbertrutten.nl 

[28 – 38 uur]
[Panningen]
[Stagevergoeding]

Waardevol werken bij Rendiz

Rendiz is een sociale onderneming, opgericht in 2009 door Peter Broekmans en Vivian Kersten. De naam Rendiz is afgeleid van Serendipiteit. De betekenis van serendipiteit is het vinden van iets onverwachts en bruikbaars terwijl je op zoek bent naar iets totaal anders. De ongewone combinatie van waardevolle mensen en gebouwen leidt tot succesvolle bedrijven.

Naast het runnen van horecalocaties verzorgt Rendiz dagbesteding, er worden flexibele leefruimtes gebouwd bij C3 Living, er is een jeansatelier én ondernemers worden geïnspireerd om waardevol te ondernemen. De rode draad in dat alles? Rendiz ziet, benut en ontwikkelt potentieel. Van mensen en materialen. Daarmee creëren we een veilige omgeving waarbinnen mensen, momenten en gebouwen tot bloei komen en winnen aan waarde. Kortom, alles is gebaseerd op… Waardevol geluk!

Onze mensen werken met plezier, passie en respect voor elkaar. Dat voel én zie je terug. Een veilige, warme thuishaven waar we samen mooie dingen beleven. Een plek waar ieder op zijn of haar manier zichzelf kan ontwikkelen. Kijkend naar jou als persoon, jouw werkgeluk, jouw passie en ambitie. Daar is altijd ruimte voor. Op die manier ontstaan de mooiste dingen. Dat is voor ons waardevol werken!

 

Een gewoon best bijzondere Marketing Stage   

Voor onze afdelingen Horeca en Zorg zijn wij op zoek naar een leergierige, creatieve, gemotiveerde en zelfstandige stagiaire die een uitdaging niet uit de weg gaat! 

Een groot onderdeel van de stage betreft het (mede) opstellen van een marketingplan voor 2025.

Een voorbeeld van enkele andere waardevolle taken die je gaat vervullen als Stagiaire Marketing: 

  • Je stelt een contentkalender op voor 2025 voor alle Horeca locaties en voor Zorg; 
  • Je bedenkt creatieve ideeën voor content;
  • Je plaatst content en houdt de resultaten hiervan bij;
  • Je houdt je bezig met alle andere voorkomende, marketing gerelateerde werkzaamheden.

 

Dit maakt jou waardevol:

  • Jouw verbindende rol met oog voor mens en maatschappij; 
  • Uitdagingen om kunnen zetten naar kansen voor jezelf, de organisatie en onze eindgebruikers;
  • Een creatief en organisatorisch brein;
  • Persoonlijke kwaliteiten zoals: enthousiast, nieuwsgierig, praktisch, communicatief, accuraat en secuur;
  • Relevante Markting/Communicatie opleiding op HBO niveau.

 

Gewoon best bijzonder:

  • Invulling van stage -uren en dagen in overleg;
  • Werken binnen een “thuisomgeving” waarin iedereen elkaar respecteert en waardeert. We nemen de tijd om successen te vieren met elkaar.
  • Een marktconforme stagevergoeding. 

 

Iets voor jou?

Stuur je motivatie en CV naar personeelszaken@rendiz.nl

Neem voor meer informatie over deze functie of werken bij Rendiz contact op via of 077-3823850.

Voor een van de cateringlocaties van Rendiz, zijn wij op zoek naar een Medewerkers Catering. Het betreft functies van 20 tot 24 uur per week, waarvan je in de weekenden onze horecalocaties ondersteunt wanneer nodig. Al onze Rendiz locaties zijn locaties waar mensen met een beperking of inhaalslag tot de arbeidsmarkt worden opgeleid en begeleid in het horeca vak. Het is dus van belang dat je ook onze deelnemers kunt aansturen en begeleiden.

Kortom, we zoeken een collega die niet alleen met plezier in de horeca werkt, maar ook affiniteit heeft met de zorg en initiatief toont.

Interesse? Klik hier voor de volledige vacaturetekst.

 

De Graasj is één van de horecalocaties van Rendiz. De Graasj in hartje Roermond is een ontmoetingsplaats die horeca, ontspanning, werk, zorg en leren verbindt en maatschappelijke- en buurtfuncties laat samenkomen. De Graasj biedt mensen met een ondersteuningsvraag of achterstand tot de arbeidsmarkt de mogelijkheid om hun talenten te tonen en te ontwikkelen. Om zo een volwaardige bijdrage aan de maatschappij te leveren. Met altijd als uitgangspunt…wat kan iemand wel!

Als Allround medewerker horeca / catering ben je op onze locatie De Graasj dagelijks bezig met de volgende werkzaamheden:

- Het bedienen van gasten vanuit de zelfbedieningscounter;
- Het voorbereiden en bedienen van groepen en partijen;
- Het bereiden van gezonde lunchboxen voor basisschoolkinderen;
- Lichte administratieve werkzaamheden;
- Zorgdragen voor de netheid en kwaliteit van de locatie.

Interesse? Klik hier voor de volledige vacaturetekst.

 

Wout is 31 jaar. Hij is al 2 jaar werkzaam bij Koffieschenkerij de Genuujerie en werkt 3 volle dagen. Soms werkt Wout ook de maandagen.

Wout, wat zijn zoal je taken bij de Genuujerie?
Ik doe eigenlijk een beetje van alles. 's Ochtends starten we altijd met een briefing. Dan krijgen we onze taken te horen, de pauzes en hoeveel reserveringen we hebben. De ene dag sta ik op opnemen, en de andere dag op bar werkzaamheden of uitserveren van drankjes en eten.
Het blijft wisselen, wat het ook zo leuk maakt.

Wat vind je zo leuk bij de Genuujerie?
Het kan soms rustig of druk zijn, maar dat vind ik juist super fijn.
De collega’s zijn super aardig en ik werk er graag samen mee.
De begeleiding vind ik ook zeer aangenaam.

Als je 's ochtends wakker wordt en je moet gaan werken, wat maakt het jou dat je zin hebt in je werk?
Ik vind het een erg gezellige sfeer en een hele mooie omgeving.

Koffieschenkerij Genuujerie ligt gevestigd in Venlo. Een natuurrijke omgeving met een Kapelke dat grenst aan het Pieterpad. Veel fietsers en wandelaars en die dagelijks komen om een kaarsje aan te steken en daarbij een heerlijke kop koffie komen drinken met een stuk gebakd van Banketbakkerij Lamers.

1000021556 groot

’s Ochtends kom ik, Brigitte Zink, binnen bij ‘Onze Loods’ in Horst. In de huiskamer. Waar tafels en stoelen staan die een tweede kans kregen. Waar van iets ouds weer iets nieuws is samengesteld. De stijl is typerend voor Rendiz. Of je nu bij de horeca locaties de Bekkerie, de Genuujerie, Hagerhof, de Ringoven of Abdij Ulingsheide komt. Onze deelnemers starten de dag met een kopje koffie en beginnen dan met hun werkbegeleiders aan de verschillende activiteiten. Tuintjes opknappen bij ouderen. Tassen, schorten of knuffels maken in naaiatelier djeanZ. Fietsen repareren of hout bewerken. Boodschappen doen en maaltijden bereiden in de keuken. Of tot rust komen in de creatieve ruimtes waar schilderen, tekenen en knutselen op het menu staan. 

Brigitte verhaal Rendiz 1 header

Als trajectbegeleider van het Participatie Collectief (een samenwerking tussen meerdere sociale bedrijven en 7 gemeentes in Noord-Limburg), plaats en begeleid ik mensen op de juiste plek die nu het beste aansluit bij hun wensen en mogelijkheden. Waar ze leren werken aan structuur, dagritme, werknemers vaardigheden, communicatie skills, samenwerken, sociaal netwerken en waar ze ontdekken waar hun kwaliteiten liggen. Waar ze in hun ritme mogen groeien in zelfvertrouwen. Samen onderzoeken we of en wanneer de deelnemer klaar is voor een volgende stap op de participatieladder. Soms is dagbesteding het hoogst haalbare, voor anderen is dat de stap naar vrijwilligerswerk of betaald werk.

Rendiz is de oefenbasis en de startbasis van waaruit mensen met een inhaalslag op de arbeidsmarkt zich mogen ontwikkelen. Rendiz staat voor waardevol leven voor elk mens. Iedereen draagt zijn steentje bij in het proces. Dat vind ik een mooi uitgangspunt.

Een van mijn uitdagingen ligt in het laten groeien van samenwerkingen tussen stichtingen. Een mooi voorbeeld is ‘Vitaal Meedoen’ dat sport-, beweeg- en participatie activiteiten aanbiedt aan inwoners van de gemeente Horst aan de Maas. Samen gaan wij vanuit ‘Onze Loods’ binnenkort Mindfulness Momenten aanbieden voor deelnemers. Een mooie kruisbestuiving. 

Een andere uitdaging waar ik mij graag voor inzet is het inspireren van bedrijven om hun werkprocessen zo in te gaan richten dat deelnemers laagdrempeliger kunnen integreren naar betaald werk. Een mooi voorbeeld hiervan is C3 Living, de Tiny House tak van Rendiz. Vele bedrijven vinden al hun weg naar deze innovatieve werkplaats in Panningen waar ze meegenomen worden in de mogelijkheden om werkprocessen in kleinere en eenvoudigere stappen toegankelijker te maken en zo hun doelgroep voor betaald werk kunnen vergroten. Een win-win situatie voor de huidige krappe arbeidsmarkt. Want wat telt is dat iedereen meetelt. 

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Dat is een goede vraag. Eigenlijk is bij Onze Loods in Horst geen dag hetzelfde. Een dag loopt nooit zoals verwacht.
Voor een fijne start van de dag begin ik zelf graag vroeg. Zodat ik al het een en ander gedaan heb voordat vrijwilligers en deelnemers binnenkomen. Vanaf een uur of 8.45u druppelen de mensen hierbinnen. Sommige mensen komen rustig hun eerste kopje koffie doen, sommige mensen hebben (direct) behoefte aan een praatje. Het kan allemaal hier! Na een korte briefing met ons team start de dag echt. Iedereen gaat aan de slag! Van fietsen opknappen tot schilderen, van tuintjes onderhouden tot koken. Het is vaak een gezellige bedrijvigheid hier! Met het team proberen we alle vrijwilligers en deelnemers 'aan het werk te zetten' en ervoor te zorgen dat iedereen een fijne dag heeft met elkaar en of nieuwe dingen doet en leert. 

Foto liggend

Hoe ervaar je het werken met de doelgroep?

Het is erg leuk om met zo'n grote diversiteit aan mensen te werken. 
Jongeren, ouderen, mensen met/uit een andere cultuur. En dat allemaal onder één dak. 
Heel fijn om te mogen ervaren dat dit werkt!

Wat is jouw werkgeluk?

Werkgeluk is voor mij werken op een plek met fijne mensen. 
Dat ik met een goed gevoel naar mijn werk toe ga en met een voldaan gevoel weer naar huis ga.
Dat voldane gevoel kan in verschillende dingen zitten. Iemand die je een luisterend oor hebt kunnen bieden; samen lachen; samen met collega's, vrijwilligers en deelnemers oplossingen zoeken/bedenken voor de uitdagingen die we gedurende de dag tegenkomen; iemand die trots is op wat ze gedaan/gemaakt hebben. In al die (kleine) dingen zit voor mij werkgeluk!

Ik ben Geert en ben werkbegeleider van het Dienstencentrum.

Mijn werkdag begint om 08:00 met een bakje koffie. Dan wacht ik tevens op de deelnemers zodat we dan rond 09:30 naar de tuinen kunnen om te werken. Rond 12:00 zijn we weer terug. Dit doen we voor mensen die deze werkzaamheden niet meer zelf kunnen uitvoeren. Na de pauze beginnen we rond 13:00 weer tot ongeveer 15:00. We doen dus gemiddeld 2 tuinen per dag maar heel soms ook 3. Van 15:30 tot 16:30 werk ik hier op locatie aan diverse werkzaamheden. Rond 16:30 ga ik weer richting huis en zit de werkdag erop. 

RENZ banner Geert

Ik ben werkbegeleider van deelnemers die hier vanuit de gemeente werkzaamheden moeten verrichten. De samenwerking tussen mij en de deelnemers gaat goed maar het voornaamste is dat de klanten zeer te spreken zijn over onze werkzaamheden die we bij hun verrichten. Ook hoop ik dat de deelnemers iets van mij kunnen leren tijdens de werkzaamheden zodat ze er in de toekomst misschien iets mee kunnen doen!

Mijn werkgeluk is als klanten zeer tevreden zijn over onze werkzaamheden. Ik ben ook trots omdat de tuinen er dan weer mooi uit zien en dat klanten weer stralen van geluk.

Groetjes van Geert